Apabila Muslimah PAS pakai Baju Pelam Puteri Umno.

http://lh5.ggpht.com/--p3mdB-qLlQ/UfG2xU8aYKI/AAAAAAAADmk/grh0HgxrRo4/935908_537831899585317_761702449_n_thumb%2525255B2%2525255D.jpg%3Fimgmax%3D800salamualaikum wbt & Selamat Sejahtera...

Isu nih sesuai utk golongan wanita2 islam....

Terutama wanita islam yg dah berumah tangga...

Suami2 pun elok jugak jenguk2 isu nih....

bukannya apa...
nih la rahsia kebahagiaan rumah tangga..

Hidup berkat... keluarga selamat...

-------------------kandis-------------------------

Mungkin ramai golongan wanita islam kat luar sana.... yg berdepan dgn dilemma semacam dlm gamba di atas... minat & teringin bila tengok baju2 cantik lagi daring... tapi syariat tak membenarkan berpakaian "pelam" di khalayak umum...

Suatu kesilapan yg teramat besar hari nih bila org pompuan kita... suka berhias, berbaju cantik & bermake-up tiap hari ke tempat kerja... padahal ALLAH swt perintahkan labuhkan sikit pakaian org pompuan bila berada di khalayak umum(rujuk al-ahzab)... 

Maksudnya org pompuan pakai la jubah penuh & tudung full sampai paras bawah dada.. bahagian belakang tudung plak hendak lah sampai paras di bawah pinggul.... ala-ala cam telekung solat pompuan melayu tu la.... time solat pandai plak ikut spec islam?.. takkan lepas je solat ngkorang karammm... kahkahkah...

Kenapa plak org pompuan kena tutup aurat sampai camtu? kefahaman aku mudah... barang berharga perlu di lindungi elok2... pada wanita semuanya berharga & menarik perhatian... 

Buktinya? kalo ada awek yg lalu depan lelaki... tak sah kalo lelaki tak mau pandang... silap hari bulan kena ngorat lagi ada... kahkahkah.... 

Org lelaki plak takde pernahnya pompuan normal nak swit2 kat org lelaki... kalo ada yg ngorat lelaki kat tepi jalan.... tu maknanya pondan la tu yg swit2... kahkahkah....

Barang berharga... perlu lah di pelihara & di simpan elok2... cincin berlian 24juta takdenya org letak kat pagar rumah.... kahkahkah...

Nota:- perbaiki perkara nih wahai para muslimah...

Ok... kita berbalik pada cerita pasal pakaian pompuan...

Di khalayak umum org pompuan mmg sentiasa di perintahkan utk tutup elok2 & labuhkan sikit pakaian mereka... 

Tapi kat rumah berbeza halnya... di sunatkan para isteri berhias utk suaminya.... jadi kalo teringin nak bermekap cantik2 elok sgt la khas utk suami sahaja kat dlm rumah..

Kalo nak pakai baju pelam puteri umno elok sgt la pakai kat rumah utk suami... bukan takat baju pelam... baju durian pun hentam saja la kalo rasa cantik... kahkahkah.... 

Kalo tak mau pakai baju pun boleh je kalo kat depan suami.... konpem keluarga anda bahagia.. tiap tahun dapat hadiah lepas 9 bulan... kahkahkah.... suami tobat tak mau lepak kat kolam pancing atau kedai kopi lagi dah... kahkahkah....

Kebanyakkan bini org melayu nih bila kat rumah..... berbatik lusuh, bert-shirt lusuh, napas bau air liur basi, kentut kuat2 depan tv... kahkahkah... tapi bila keluar rumah & pegi kerja.. dia la paling cun melaram bak bidadari..... itu pasal la ramai lelaki lepas kawin sibuk nak cabut lari zaman nih.... kahkahkah....

Cuba lepas nih ngkorang try ubah sikit... kat rumah pakai make-up, pakai kebaya, kebarung, minyak wangi & lain2 yg mengancem.. baru la suami senyum je walau bini masak tak sedap hari tu... kahkahkah... 

Bini aku kat dlm rumah hari2 siap pakai tudung shawl, bawal, jerung, beruang & ntah apa menatang lagi pesen tudung dia... sepanjang waktu kemas rumah, layan anak & memasak... tapi bila dia nak keluar rumah... kena la tutup elok2 semuanya semacam yg di perintah ALLAH swt... ok?


Sekian... salam...

-kandis-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts